H. ハンターを施主とする建築5作品におけるA. レーモンドの設計手法に関する一考察

  • 伊藤 教子
    首都大学東京大学院都市環境科学研究科建築学専攻 博士後期課程・修士(工学)
  • 山田 幸正
    首都大学東京大学院都市環境科学研究科建築学専攻 教授・博士(工学)

書誌事項

タイトル別名
  • A STUDY ON THE ARCHITECTURAL TECHNIQUE AND MANNER OF A. RAYMOND IN THE FIVE BUILDINGS REQUESTED BY H. HUNTER
  • H.ハンターを施主とする建築5作品におけるA.レーモンドの設計手法に関する一考察 : 戦前期における施主と建築家との関係性に着目して
  • H.ハンター オ セシュ ト スル ケンチク 5 サクヒン ニ オケル A.レーモンド ノ セッケイ シュホウ ニ カンスル イチ コウサツ : センゼンキ ニ オケル セシュ ト ケンチクカ ト ノ カンケイセイ ニ チャクモク シテ
  • -Regarding the relationship between a client and an architect in the prewar period-
  • -戦前期における施主と建築家との関係性に着目して-

この論文をさがす

抄録

Lake Chuzenji in Nikko had developed as a cottage area since the early Meiji era, where a lot of foreign diplomats and some Japanese business people had enjoyed, including the members of Tokyo Angling and Country Club (T.A.C.). In the early Showa period, two clubhouses for T.A.C. on its lakeshore were designed by A. Raymond, upon the request of H. Hunter, a successful business person. And Hunter also asked Raymond to design some private cottages. The objective of this paper is to shed light on the architectural technique and manner of Raymond, focusing on his drawings of two exclusive clubhouses and three private cottages of Hunter, and also referring to the relationship between a client and an architect in the early stage of Japanese modern architecture.

収録刊行物

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ