ユーザー参加型設計の実態と実務担当者の考え方

  • 畔柳 昭佳
    名古屋市立大学大学院芸術工学研究科 大学院生・修士(芸術工学)
  • 鈴木 賢一
    名古屋市立大学大学院芸術工学研究科 教授・博士(工学)
  • 堀部 篤樹
    名古屋市立大学大学院芸術工学研究科 研究員・修士(工学)
  • 笠井 尚
    中部大学教職課程 准教授・修士(教育学)

書誌事項

タイトル別名
  • ACTUAL SITUATION AND OPINION OF DESIGN ENGINEERS ABOUT USER-PARTICIPATED DESIGN
  • ユーザー サンカガタ セッケイ ノ ジッタイ ト ジツム タントウシャ ノ カンガエカタ コウリツ ショウチュウガッコウ ノ セッケイ プロセス ニ カンスル ケンキュウ
  • A study on design process of elementary and junior high schools
  • 公立小中学校の設計プロセスに関する研究

この論文をさがす

抄録

The purpose of this study is to find out the actual situation of user-participated design of elementary and junior high schools, and the designer's opinion about it. The results are summarized as follows:<br>1) Design engineers of The Board of Education and architects expect the user-participated design to improve the usability of school building.<br>2) Architects who experienced the user-participated design expect children and community resident increase of attachment and pride to their school by user-participation.<br>3) Architects who experienced the user-participated design relief of anxiety about cost, consensus building and planning of user-participated design process.

収録刊行物

参考文献 (2)*注記

もっと見る

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ