書誌事項
- タイトル別名
-
- ACTUAL SITUATION AND OPINION OF DESIGN ENGINEERS ABOUT USER-PARTICIPATED DESIGN
- ユーザー サンカガタ セッケイ ノ ジッタイ ト ジツム タントウシャ ノ カンガエカタ コウリツ ショウチュウガッコウ ノ セッケイ プロセス ニ カンスル ケンキュウ
- A study on design process of elementary and junior high schools
- 公立小中学校の設計プロセスに関する研究
この論文をさがす
抄録
The purpose of this study is to find out the actual situation of user-participated design of elementary and junior high schools, and the designer's opinion about it. The results are summarized as follows:<br>1) Design engineers of The Board of Education and architects expect the user-participated design to improve the usability of school building.<br>2) Architects who experienced the user-participated design expect children and community resident increase of attachment and pride to their school by user-participation.<br>3) Architects who experienced the user-participated design relief of anxiety about cost, consensus building and planning of user-participated design process.
収録刊行物
-
- 日本建築学会計画系論文集
-
日本建築学会計画系論文集 76 (660), 313-320, 2011
日本建築学会
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390001204778141184
-
- NII論文ID
- 130004895369
-
- NII書誌ID
- AN10438548
-
- ISSN
- 18818161
- 13404210
-
- NDL書誌ID
- 10958994
-
- データソース種別
-
- JaLC
- NDL
- Crossref
- CiNii Articles
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可