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- KANEKO Yasutomo
- 龍谷大学 理工学部
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- MORI Kazushi
- 三菱重工業(株) 総合研究所
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- EBISU Motoki
- 三菱エンジン&ターボチャージャ(株)
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- OGAWA Shinji
- 三菱重工業(株) 総合研究所
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- TAKESHITA Tomoaki
- 三菱重工業(株) 総合研究所
Bibliographic Information
- Other Title
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- ターボチャージャ用タービン動翼の共振応答特性に関する研究
- ターボチャージャ用タービン動翼の共振応答特性に関する研究 : 非対称配置ノズルの振動応答低減効果
- ターボチャージャヨウ タービンドウヨク ノ キョウシン オウトウ トクセイ ニ カンスル ケンキュウ : ヒタイショウ ハイチ ノズル ノ シンドウ オウトウ テイゲン コウカ
- (Effect of Asymmetric Nozzle Vane Spacing on Vibration Response Reduction)
- (非対称配置ノズルの振動応答低減効果)
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Abstract
<p>In the mechanical design of a turbine blade for an automotive turbocharger, it is pointed out that the mistuning effect caused by the difference of casting condition should be considered. Namely, the difference of casting condition causes the small variation of Young's modulus of each blade on a turbine wheel. These small variations break the cyclic symmetry, and split the eigenvalue pairs. In the forced response of a mistuned system, the responses of all blades become different, and the response of a certain blade may become extremely large due to splitting of the duplicated eigenvalues and distortion of the vibration modes. In this study, as a reduction method for the resonant response of mistuned turbine wheels, asymmetric vane spacing is examined systematically using the reduced order model FMM and the Monte Carlo simulation. It is shown that asymmetric vane spacing is a practical method for reducing resonant responses.</p>
Journal
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- Turbomachinery
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Turbomachinery 47 (6), 361-369, 2019
Turbomachinery Society of Japan
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Keywords
Details 詳細情報について
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- CRID
- 1390564227319475584
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- NII Article ID
- 130007724341
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- NII Book ID
- AN00004836
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- ISSN
- 18802338
- 03858839
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- NDL BIB ID
- 029757922
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- Text Lang
- ja
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- Data Source
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- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
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- Abstract License Flag
- Disallowed