Managing attention disorders in children : a guide for practitioners
著者
書誌事項
Managing attention disorders in children : a guide for practitioners
(Wiley series on personality processes)
Wiley, c1990
大学図書館所蔵 全8件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 383-419
Includes indexes
内容説明・目次
内容説明
This is a clinical book that deals with evaluation, guidance and treatment of children with problems in attention and hyperactivity, the most common cluster of disorders in children. Psychiatrically categorized as Attention Deficit-Hyperactivity Disorder, this complex set of problems includes inattention, overarousal, hyperactivity, impulsivity and difficulty in delaying gratification. These children typically experience problems with behavior at home and in school, peer relations, academic achievement and general adjustment. This book provides the practitioner with a comprehensive guide to understanding the disorder, a model for assessment and a well-defined set of guidelines for multidisciplinary treatment.
目次
- OVERVIEW, BACKGROUND AND ETIOLOGY
- Attention Disorders
- Etiology
- MULTIDISCIPLINARY ASSESSMENT OF ATTENTION DISORDERS
- Medical Evaluation
- The Evaluation of School Functioning
- Home Evaluation of Attention Disorder
- Clinical Evaluation of Attention Problems
- Making the Diagnosis of ADHD
- INTERVENTION
- The Multidisciplinary/Multitreatment Model
- Medication Intervention
- Cognitive-Mediational Interventions
- Managing and Educating the ADHD Child at School
- Social Skill Training for ADHD Children
- Teaching Parents to Cope with and Manage ADHD Children
- Concluding Remarks
- Appendices
- References
- Indexes.
「Nielsen BookData」 より