The development of memory in children
著者
書誌事項
The development of memory in children
(A series of books in psychology)
W.H. Freeman, c1990
3rd ed.
- : pbk
大学図書館所蔵 全32件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 200-239
Includes indexes
内容説明・目次
内容説明
Charting the development of several different facets of memory, "The Development of Memory in Children" shows how developmental changes in memory relate to more general cognitive changes. Robert Kail demonstrates that memory is not an isolated intellectual skill but a process involved in many intellectual and social activities. He also points out that memory is a convenient shorthand term for a collection of processes rather than a single discrete faculty. Changes to the third edition include additional discussions of memory in natural contexts, scripts and memory, and more on eye witness testimony by children - a subject that has been the focus of research attention and legal attention due to cases on abuse and related issues. Written in a jargon-free, nontechnical style, the book should be accessible to students with only an introductory course in psychology.
「Nielsen BookData」 より