Evaluating classroom instruction
著者
書誌事項
Evaluating classroom instruction
Longman, 1991
大学図書館所蔵 全7件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
This informative text presents the fundamentals of evaluating teachers. It illustrates how research-based principles from the field of measurement and evaluation can be integrated into evaluation programs to improve classroom instruction. It teaches students to select or design a method, or complex of methods, for evaluating teaching according to situations and circumstances and shows how to implement chosen methods. Using a sequence of examples, scenarios, illustrations, self-assessment exercises, and narrative explanations, it teaches the reader how to apply sound measurement and evaluation principles.
目次
- Part 1 Fundamental principles: who evaluates instruction and for what purposes?
- measurement and evaluation principles
- classroom observations
- additional data sources. Part 2 Formative methods: analyzing a complex art
- analysis of teaching cycles. Part 3 Summative methods: summative evaluations for beginning teachers
- evaluations for advancement of expert teachers
- evaluations for retention of marginal teachers
- evaluating instruction for research studies. Part 4 Looking ahead: a reason to be optimistic.
「Nielsen BookData」 より