Chaucer's Dante : allegory and epic theater in The Canterbury tales
著者
書誌事項
Chaucer's Dante : allegory and epic theater in The Canterbury tales
University of California Press, c1991
大学図書館所蔵 全31件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 265-280
Includes index
内容説明・目次
内容説明
Richard Neuse here explores the relationship between two great medieval epics, Dante's Divine Comedy and Chaucer's Canterbury Tales. He argues that Dante's attraction for Chaucer lay not so much in the spiritual dimension of the Divine Comedy as in the human.
Borrowing Bertolt Brecht's phrase "epic theater," Neuse underscores the interest of both poets in presenting, as on a stage, flesh and blood characters in which readers would recognize the authors as well as themselves. As spiritual autobiography, both poems challenge the traditional medieval mode of allegory, with its tendency to separate body and soul, matter and spirit. Thus Neuse demonstrates that Chaucer and Dante embody a humanism not generally attributed to the fourteenth century.
「Nielsen BookData」 より