Structuring the void : the struggle for subject in contemporary American fiction
著者
書誌事項
Structuring the void : the struggle for subject in contemporary American fiction
Duke University Press, 1992
電子リソースにアクセスする 全1件
大学図書館所蔵 全30件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes index
内容説明・目次
内容説明
If, as the literary theorists of postmodernism contend, "content" does not exist, then how can fiction continue to be written? Jerome Klinkowitz, himself a veteran practitioner and theorist of fiction, addresses this question in Structuring the Void, an account of what today's novelists and short story writers do when they produce a fictive work. Klinkowitz's focus is on the way in which writers have turned this lack of content itself into subject matter, and, by thus "structuring the void," have created a new form of fiction.
Among the writers Klinkowitz discusses are Richard Brautigan, Kurt Vonnegut, Max Apple, Saul Bellow, Erica Jong, Susan Quist, Gerald Rosen, Rob Swigart, and Grace Paley. He shows how, in the absence of subject matter, these writers persist in the act of structuring-by organizing autobiography as a narrative device, ritualizing national history and popular culture, or formalizing a comic response to a new imaginative state, the state of California. Klinkowitz also considers subjects such as gender and war, which, though they cannot be represented, nevertheless exercise contraints on a writer's intention to structure.
What emerges from Klinkowitz's analysis is a clear sense of what today's fiction-and fiction writing-is about. As such, Structuring the Void will prove invaluable to anyone with an interest in contemporary literature.
「Nielsen BookData」 より