First verbs : a case study of early grammatical development
著者
書誌事項
First verbs : a case study of early grammatical development
Cambridge University Press, 1992
- : hbk.
大学図書館所蔵 全96件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 275-284) and index
内容説明・目次
内容説明
During the second year of his daughter's life, Michael Tomasello kept a detailed diary of her language, creating a rich database. He made a careful study of how she acquired her first verbs and analysed the role that verbs played in her early grammatical development. Using a Cognitive Linguistics framework, the author argues persuasively that the child's earliest grammatical organization is verb-specific (the Verb Island hypothesis). He argues further that early language is acquired by means of very general cognitive and social-cognitive processes, especially event structures and cultural learning. The richness of the database and the analytical tools used make First Verbs a particularly useful and important book for developmental psychologists, linguists, language development researchers and speech pathologists.
目次
- Acknowledgments
- 1. Introduction
- 2. In the beginning was the verb
- 3. Methods and an introduction to T's language
- 4. Change of state verbs and sentences
- 5. Activity verbs and sentences
- 6. Other grammatical structures
- 7. The development of T's verb lexicon
- 8. The development of T's grammar
- 9. Language acquisition as cultural learning
- References
- Appendix
- Index.
「Nielsen BookData」 より