Creating and animating the virtual world
著者
書誌事項
Creating and animating the virtual world
(CGS computer animation series)
Springer-Verlag, c1992
- : ja
- : gw
- : us
大学図書館所蔵 全19件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Papers presented at a workshop held in Geneva, Switzerland, May 20-22, 1992
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
- 巻冊次
-
: gw ISBN 9783540700937
内容説明
This volume contains a selection of research papers presented at an international workshop on computer animation, held in Geneva, Switzerland in May 1992. Emphasis is placed on physics-based animation, human animation and geometric modelling for animation.
- 巻冊次
-
: ja ISBN 9784431700937
目次
I: Physics-based Animation.- The Control of Hovering Flight for Computer Animation.- Inverse Problems in Computer Graphics.- NPSNET: Physically-based Modeling Enhancements to An Object File Format.- A New Method for Approximative Interactive Dynamics.- II: Human animation.- Extraction of 3D Shapes from the Moving Human Face Using Lighting Switch Photometry.- An Interactive Tool for the Design of Human Free-Walking Trajectories.- Achilles - A System for Visualizing Non Standard Human Gait.- FAERIE: A CAD/CAM Tool for Voluntary Movement and Ergonomic Simulation.- Hand Motion Coding System for Algorithm Recognition and Generation.- III: Path Planning and Motion Control.- Computer Animation of Robot Motion with Collision Free Path Planning.- Path Planning and its Application to Human Animation System.- Automating Virtual Camera Control for Computer Animation.- IV: Geometric Models.- Algorithmic Animation of Constructing Surfaces from Cells.- Controlling the Architectural Geometry of a plant's growth - Application to the Begonia Genus.- Intersection and Minimal Distance of 3-D Object.- V: Languages and Systems.- Hierarchy, Labels and Motion Description.- A Language for Animating Scene Descriptions.- Risk and QFD Guided Prototyping of Graphical Animation Software.- A Video Editor for Teaching and Research in Computer Animation.- Author index.- Keyword index.
「Nielsen BookData」 より