Barnett Newman : selected writings and interviews
著者
書誌事項
Barnett Newman : selected writings and interviews
University of California Press, [1992]
- pbk. : alk. paper
大学図書館所蔵 全6件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Originally published: New York : Knopf, 1990
Includes index
内容説明・目次
内容説明
Barnett Newman's writings reveal him to be an impassioned and articulate analyst of art and society who never hesitated to make his views known and to stand by them. This book studies Newman's paintings and words, so that the reader can understand his place in the culture of the 20th century.
目次
List of Tables Acknowledgments Introduction. The Dialectic between Advertising and Activism PART I. CULTURAL CRITICS IN THE AGE OF RADIO Chapter 1. The Psychology of Radio Advertising: Audience Intellectuals and the Resentment of Radio Commercials Chapter 2. "Poisons, Potions, and Profits": Radio Activists and the Origins of the Consumer Movement PART II. CONSUMERS ON THE MARCH: CIO BOYCOTTS, ACTIVE LISTENERS, AND CONSUMER TIME Chapter 3. The Consumer Revolt of "Mr. Average Man": Boake Carter and the CIO Boycott of Philco Radio Chapter 4. Washboard Weepers: Women Writers, Women Listeners, and the Debate over Soap Operas Chapter 5. "I Won't Buy You Anything But Love, Baby": NBC, Donald Montgomery, and the Postwar Consumer Revolt Conclusion. High-Class Hucksters: The Rise and Fall of a Radio Republic Notes Bibliography Index
「Nielsen BookData」 より