The social relations of Jonson's theater
著者
書誌事項
The social relations of Jonson's theater
Cambridge University Press, 1992
大学図書館所蔵 全19件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
The author considers the Elizabethan playwright Ben Jonson a realist and an acute observer of the transformation from feudalism to capitalism. Many of the forms and purposes of Jonson's realism resulted from the social dynamics of the London theater audience. In this book, Haynes presents a detailed literary historical argument about the sources and consequences of Jonson's realism. He examines the entanglements of life and art in Jonson's time both through a look at the life of that period and through insightful readings of Jonson's plays. The book polemicizes against the moral and formal pre-occupations of the last two generations of Jonson criticism proceeding it; it is instead informed by the social history and by the sociology of Pierre Bordieu and Norbert Elias.
目次
- Acknowledgements
- 1. Introduction: Jonson's realism
- 2. The origins of Jonson's realism
- 3. 'Thus neere, and familiarly allied to the time'
- 4. Representing the Underworld: The Alchemist
- 5. Festivity and the dramatic economy of Bartholomew Fair
- Index.
「Nielsen BookData」 より