Design, form and chaos
著者
書誌事項
Design, form and chaos
Yale University Press, 1993
大学図書館所蔵 全19件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
内容説明・目次
内容説明
In this book Paul Rand said to be one of the world's leading graphic designers, speaks about the contemporary practice of graphic design, explaining the processes and passion that foster good design and indicting fadism and trendiness. Illustrating his ideas with examples of his own graphic work as well as with the work of artists he admires, Rand discusses such topics as: the values on which aesthetic judgements are based; the part played by intuition in good design; the proper relationship between management and designers; the place of market research; how and when to use computers in the production of a design; choosing a typeface; principles of book design; and the thought processes that lead to a final design. The centrepiece of the book consists of seven design portfolios - with working drawings and ultimate choices - that Rand used to present his logos to clients such as Next, The Limited and IBM.
目次
Introduction Fofin and Content Good Design is Goodwill Intuition and Ideas Logos .. Flags .. Street Signs The Presentation Next The Limited 'Me IBM Logo AdStar Advanced Storage and Retrieval H)EO Design Morningstar Investment Advisers Computer, Pencils and Brushes Aspects of Book Design A Mentor From Cassandra to Chaos
「Nielsen BookData」 より