Nurse education : a reflective approach
著者
書誌事項
Nurse education : a reflective approach
Edward Arnold, 1993
大学図書館所蔵 全24件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p195-196.
Includes index
内容説明・目次
内容説明
One of the most exciting ideas to emerge in nurse education over the past few years is the concept of reflective practice. Educationalists, practitioners, and students have become familiar with the term - but what does it really mean, how can it be developed, and how can it be recognized? Not only does Nurse Education successfully tackle these questions, but it also gives examples of how the ideas of reflective practice can be incorporated into teaching strategies, for example through information retrieval and analysis packages, IT and interpersonal communication skills packages, learning diaries and critical incident technique.
目次
Nursing practice, knowledge and education - Nurse education: a social and historical perspective
Nursing knowledge: a critical evalutation
Teaching reflective practice: possibilities and constraints
Basic skills and knowledge - An information retrieval and analysis package
A statistics package
An information technology package
Practicums - Teaching interpersonal and communication skills
Teaching research methods
Reflective exercises - Critical incident technique
Clinical studies assignment
Learning diaries
Assessing reflective practice - Assessment of reflection
Assessment of reflective practice
Future developments in nurse education.
「Nielsen BookData」 より