Understanding Vygotsky : a quest for synthesis
著者
書誌事項
Understanding Vygotsky : a quest for synthesis
Blackwell, 1993, c1991
- : pbk
大学図書館所蔵 全25件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. [401]-440
Includes indexes
内容説明・目次
内容説明
This book presents the most comprehensive introduction to the life and ideas of Lev Vygotsky (1896-1934) yet written. As a key to understanding one of the most potent influences on developmental theories this century, Van der Veer and Valsiner explore Vygotsky's ideas in the contexts of Russian psychology and the politics of the inter-war years. The authors chart Vygotsky's intellectual development through the course of his life, establishing links with his predecessors and contemporaries and illustrating his intellectual interdependence with the contemporary scientific community and the creative endeavors of the fine arts. Careful analysis of his social context allows detailed discussion of Vygotsky's indebtedness to literary scholarship, with psychoanalysis, Gestalt psychology and paedology. Understanding Vygotsky not only shows the extent to which Vygotsky's work can be further developed to be relevant to the end of the twentieth century but also opens up scope for a more detailed analysis of his contemporaries. It will be essential reading for all students of Vygotsky and his ideas.
目次
Illustrations vii
Preface viii
Introduction 1 Part I The First Years in Moscow 1924-1928
Introduction 48
Part II The Cultural-Historical Theory 1928-1932
Introduction 183
Part III Moscow, Kharkov and Leningrad 1932-1934
Introduction 287
Epilogue 390
References 401
Index of Names 441
Index of Subjects 449
「Nielsen BookData」 より