Poetry of mourning : the modern elegy from Hardy to Heaney
著者
書誌事項
Poetry of mourning : the modern elegy from Hardy to Heaney
University of Chicago Press, 1994
- : paper
大学図書館所蔵 全25件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 367-403) and index
内容説明・目次
内容説明
From Langston Hughes's lynch poems to Sylvia Plath's father elegies, modern poetry has tried to find a language of mourning in an age of mass death, religious doubt and forgotten ritual. For this reason, Jahan Ramazani argues, the elegy, one of the most ancient of poetic genres, has remained one of the most vital to modern poets. Through readings of elegies, self-elegies, war poems and the blues, Ramazani aims to enrich our critical understanding of a wide range of poets, including Thomas Hardy, Wilfred Owen, Wallace Stevens, Langston Hughes, W.H. Auden, Sylvia Plath and Seamus Heaney. He also interprets the signal contributions to the American family elegy of Robert Lowell, Allen Ginsberg, Anne Sexton, John Berryman, Adrienne Rich, Michael Harper and Amy Clampitt. Finally, he suggests analogies between the elegy and other kinds of contemporary mourning art - in particular, the AIDS Memorial Quilt and the Vietnam Veterans Memorial. Grounded in genre theory and in the psychoanalysis of mourning, Ramazani's readings also draw on various historical, formal and feminist critical approaches.
This book is intended for anyone concerned with the psychology of mourning or the history of modern poetry.
「Nielsen BookData」 より