The pragmatics of insignificance : Chekhov, Zoshchenko, Gogol
著者
書誌事項
The pragmatics of insignificance : Chekhov, Zoshchenko, Gogol
(Studies of the Harriman Institute)
Stanford University Press, 1993
大学図書館所蔵 全5件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"Studies of the Harriman Institute, Columbia University"--T.p.verso
Includes bibliographical references (p. [259]-275) and index
内容説明・目次
内容説明
What makes a tale worth telling? What makes a text worth reading? When is a detail significant and when extraneous? And how much irrelevant detail can a reader take in stride? This book addresses the question of tellability by looking at texts that raise the question themselves, works by Anton Chekhov, Mikhail Zoshchenko, and Nikolai Gogol. The author examines closely both the works of the three authors and their readers' responses to them, emphasizing the pragmatic predicament of readers confronted with textual material that confounds their sense of import and tempts them to quit reading. She also raises the vexed question of reading 'for pleasure and profit.' The book accounts systematically for why Chekhov's 'trivia' works so well and speculates provocatively about why Gogol's does not. It also fills a major gap in the English-language scholarship on Zoshchenko, most of which concentrates almost exclusively on his stylistic idiosyncrasies; this book locates Zoshchenko's appeal in the iconoclastic structure and content of his miniatures.
「Nielsen BookData」 より