Forecasting sales
著者
書誌事項
Forecasting sales
(Advances in business and management forecasting, v. 1)
JAI Press, c1994
大学図書館所蔵 全11件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 293-298
内容説明・目次
内容説明
This volume discusses such topics as sales forecasting as a management tool, time series forecasting of a patterned process, the Arima or Box-Jenkins forecasting procedure, forecasting economic system change using input-output analysis, and stochastic forecasting.
目次
- Sales forecasting as a management tool
- the general linear model using least squares
- time series forecasting of a patterned process
- the Arima or Box-Jenkins forecasting procedure
- data - the basis of forecasting
- combining forecasts and partitioning time series to increase accuracy
- forecasting economic system change using input-output analysis
- stochastic forecasting
- gravity modelling - forecasting the size of flows between pairs of places
- evaluating sales forecasting models
- computer programs used in forecasting
- forecasting the demand for new products
- forecasting market share.
「Nielsen BookData」 より