Arnold Schoenberg : the composer as Jew
著者
書誌事項
Arnold Schoenberg : the composer as Jew
Clarendon Press , Oxford University Press, 1993, c1990
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
内容説明・目次
内容説明
Arnold Schoenberg was preoccupied with Judaism and biblical themes throughout his life, despite his conversion to Protestantism in 1898. Religious motives inspired an abortive symphonic project as early as 1912, long before the profoundly disturbing "A Survivor from Warsaw" for speaker, male chorus, and orchestra, composed in 1947. The essays collected in this volume represent a comprehensive attempt to shed light on the work and personality of the composer in this pertinent yet unaccountably neglected context. This book should be of interest to musicologists and students of 20th-century music and Jewish studies.
目次
- Composer and Jew
- prophecy and solitude
- the quest for language - "Oh word .... that I lack"
- idea and realization - the path of the Bible
- creation, unity and law
- relevance and the future of opera - Arnold Schoenberg and Kurt Weill
- dance on a volcano - "Von heute auf morgen"
- unity and strength - the politics of the Jewish survival
- the composer and the Rabbi
- Prague and Jerusalem
- faith and symbol
- Jewish music and Jew's music
- postscript - music, race, and kingdom come
- appendices - Alfred Heuss, "Arnold Schoenberg - Prussian teacher of composition", "Der biblische weg" - conclusion of Act 1, Arnold Schoenberg - "A four-point programme for Jewry", Arnold Schoenberg on the sacredness of art (Letter to Oedon Partosh, Jerusalem).
「Nielsen BookData」 より