Advances in educational policy
著者
書誌事項
Advances in educational policy
Jai Press, 1995-
- v. 1
大学図書館所蔵 全12件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
v. 1: 1995
内容説明・目次
内容説明
This first volume in the series is divided into three distinct sections, dealing with: new perspectives on educational equity; improving governance and service delivery; and moving toward better measure of student performance.
目次
- Series editors preface - a new series to meet new challenges in policy analysis, Kenneth K. Wong. Part 1 New perspectives on educational equity: state higher education systems and college completion, Faith Paul and Gary Orfield
- among schoolchildren - the equities in the schoolhouse, David L. Kirp. Part 2 Improving governance and service delivery: state policies toward cities and urban school systems - fiscal impacts of the new federalism, James G. Cibulka
- effects of state funding strategies on instructional and curricular opportunities for the disadvantaged, Kenneth K. Wong and Susan L. Flinspach
- school transitions and school dropout, Melissa Roderick
- parents, professionals and the politics of tracking, Tom Loveless
- restructuring schools and systemic reform for co-ordinated children's services - a new institutionalism perspective, Robert L. Crowson and William L. Boyd. Part 3 Toward better measures of student performance: emerging indicators for modern entitlement based school finance system, David H. Monk and Christopher F. Roelke.
「Nielsen BookData」 より