The Ara Pacis Augustae and the imagery of abundance in later Greek and early Roman imperial art
著者
書誌事項
The Ara Pacis Augustae and the imagery of abundance in later Greek and early Roman imperial art
Princeton University Press, c1995
大学図書館所蔵 全12件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [231]-236) and index
内容説明・目次
内容説明
David Castriota examines one of the most important monuments of early Roman Imperial art, the Ara Pacis Augustae, the sculptured marble altar built to celebrate the peace, prosperity, and stability initiated by the reign of Augustus in the later first century B.C. Castriota argues that the floral decoration of the altar enclosure was profoundly significant, operating as a visual counterpart to the technique of metonymy in language. It utilised an array of realistic plants and flowers as allusive elements associated with various gods and goddesses, which together symbolised the support and blessing of the Roman divinities for the Augustan regime. Supporting his argument with evidence from Greek and Roman literature and religion, Castriota shows that the planners of the Ara Pacis adapted and expanded a long tradition of symbolic floral decoration from Greek monumental arts. Throughout his work, Castriota demonstrates that the Roman absorption of Greek precedent enabled viewers to recognise the intended message of divine sponsorship.
By examining the origins of the Ara Pacis within its broader historical setting, the author provides new insights into a crucial period that witnessed the emergence of a distinctly Roman Imperial art.
「Nielsen BookData」 より