City culture and the madrigal at Venice
著者
書誌事項
City culture and the madrigal at Venice
University of California Press, c1995
大学図書館所蔵 全8件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 435-464
Includes index
内容説明・目次
内容説明
This exploration of 16th-century Venetian madrigals centres on the importance to the Venetians of Ciceronian rhetorical norms, which emphasized decorum through adherence to distinct stylistic levels. It shows that Venice easily adapted these norms to its long-standing mythologies of equilibrium, justice, peace and good judgment. It explains how Venetian literary theorists conceived variety as a device for tempering linguistic extremes and thereby maintaining moderation. It further shows how the complexity of sacred polyphony was adapted by Venetian music theorists and composers to achieve similar ends. At the same time, Feldman unsettles the kinds of simplistic alignments between the collectivity of the state and its artistic production that have marked many historical studies of the arts. Her social history enables a more intricate dialectic among socio-political formations: the roles of individual printers, academists, merchants and others; and the works of composers and poets.
This book offers a model for situating aesthetic products in a specific time and place, one that sees expressive objects not simply against a cultural backdrop but within an integrated complex of cultural forms and discursive practices.
「Nielsen BookData」 より