Image and mind : film, philosophy and cognitive science
著者
書誌事項
Image and mind : film, philosophy and cognitive science
Cambridge University Press, 1995
- : hardback
- : pbk
大学図書館所蔵 全35件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 285-296
Includes index
内容説明・目次
内容説明
This is a book about the nature of film: about the nature of moving images, about the viewer's relation to film, and about the kinds of narrative that film is capable of presenting. It represents a very decisive break with the semiotic and psychoanalytic theories of film which have dominated discussion. The central thesis is that film is essentially a pictorial medium and that the movement of film images is real rather than illusory. A general theory of pictorial representation is presented, which insists on the realism of pictures and the impossibility of assimilating them to language. It criticizes attempts to explain the psychology of film viewing in terms of the viewer's imaginary occupation of a position within the world of film. On the contrary, film viewing is nearly always impersonal.
目次
- Introduction: the essence of cinema
- Part I: Representation in Film
- 1. The myth of illusion
- 2. The imprint of nature
- 3. Realism
- 4. Languages of art and languages of film
- Part II: Imagination
- 5. Imagination, the general theory
- 6. Imagination, personal and impersonal
- 7. Travels in narrative time
- Part III: Interpretation
- 8. The interpretative problem
- 9. Narrative and narrators.
「Nielsen BookData」 より