A compendium of chronicles : Rashid al-Din's illustrated history of the world
著者
書誌事項
A compendium of chronicles : Rashid al-Din's illustrated history of the world
(The Nasser D. Khalili Collection of Islamic art, v. 27)
Nour Foundation in association with Azimuth Editions and Oxford University Press, c1995
大学図書館所蔵 全23件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 120-124
Includes index
In slip case
Text in English and Arabic
内容説明・目次
内容説明
The Nasser D. Khalili Collection is the greatest collection of Islamic art in private hands. Among its holdings of manuscripts is a fragmentary copy in Arabic of the Jami al-Tawarikh or Universal History, one of the greatest illustrated medieval manuscripts to have survived from either East or West. Written by the historian and vizier to the Ilkhanid court, Rashid al-Din, and copied in Tabriz between 1310 and 1315 by the author's own calligraphers and illustrators, the manuscript's importance as the first world history was quickly recognized. Sheila Blair reconstructs the often complex history of its ownership, explains its seminal role in the evolution of the illustrated Persian book, and challenges the belief of previous scholars that the Nour fragment and that in the Library of the University of Edinburgh are parts of different manuscripts. Her study of the manuscript's text and miniatures - accompanied by numerous colour details and duotone illustrations of comparative material - provides fascinating insights into the state of pre-Mongol painting and the working practices of a Persian atelier over six hundred years ago.
「Nielsen BookData」 より