Colour and symbolism in Islamic architecture : eight centuries of the tile-maker's art
著者
書誌事項
Colour and symbolism in Islamic architecture : eight centuries of the tile-maker's art
Thames & Hudson, 1996
大学図書館所蔵 全20件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
A collection of photographs of the tiled domes, minarets and walls of the mosques and buildings of Islamic Asia. The tiles bear the "seven colours of heaven": ochre, turquoise, white, black, green, red and blue. The photographs are accompanied by text giving a traveller's impression of modern Afghanistan. The history of the tiles is traced from their first major appearance at the end of the 12th century, through to their apogee in the 15th century, up to the present day. The author looks at how the tiles were made and, in order to explain their symbolism, presents a translation of the celebrated verse romance "The Seven Brides of the Seven Climes" by the medieval Persian-language poet, Nezami of Ganjeh.
「Nielsen BookData」 より