Mental leaps : analogy in creative thought
著者
書誌事項
Mental leaps : analogy in creative thought
(Bradford book)
MIT Press, 1996, c1995
1st MIT Press pbk. ed
- : pbk
大学図書館所蔵 全35件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Hardcoverは別書誌(BA24186858)
Includes bibliographical references (p. [293]-311) and index
内容説明・目次
内容説明
Analogy-recalling familiar past situations to deal with novel ones-is a mental tool that everyone uses. Analogy can provide invaluable creative insights, but it can also lead to dangerous errors. In Mental Leaps two leading cognitive scientists show how analogy works and how it can be used most effectively. Keith Holyoak and Paul Thagard provide a unified, comprehensive account of the diverse operations and applications of analogy, including problem solving, decision making, explanation, and communication.Holyoak and Thagard present their own theory of analogy, considering its implications for cognitive science in general, and survey examples from many other domains. These include animal cognition, developmental and social psychology, political science, philosophy, history of science, anthropology, and literature.Understanding how we draw analogies is important for people interested in the evolution of thinking in animals and in children; for those whose focus is on either creative thinking or errors of everyday reasoning; for those concerned with how decisions are made in law, business, and politics; and for those striving to improve education. Mental Leaps covers all of this ground, emphasizing the principles that govern the use of analogy and keeping technical matters to a minimum.A Bradford Book
「Nielsen BookData」 より