New musical resources
著者
書誌事項
New musical resources
Cambridge University Press, 1996
- : hardback
- : pbk
大学図書館所蔵 全8件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
Facsim. reprint. Originally published: New York : A.A. Knopf, 1930
内容説明・目次
内容説明
Since its original publication in 1930, Henry Cowell's New Musical Resources has become recognised as one of the few seminal technical studies to be written by a twentieth-century composer. In 1971, Virgil Thomson hailed it as 'a classic'. Cowell aimed to 'point out the influence the overtone series has exerted on music throughout its history, how many musical materials of all ages are related to it, and how ... a large palette of musical materials can be assembled'. In this respect Cowell was anticipating many of the ideas to be realized in electronic music by Stockhausen and others. For this 1996 edition, David Nicholls has provided an explanatory essay and annotations to Cowell's text. The essay traces the sources for the book and attempts to place Cowell's theories in the broader context of musical modernism.
目次
- Part I. Tone Combinations: 1. The influence of overtones in music
- 2. Polyharmony
- 3. Tone-quality
- 4. Dissonant counterpoint
- Part II. Rhythm: 1. Time
- 2. Metre
- 3. Dynamics
- 4. Form
- 5. Metre and time combinations
- 6. Tempo
- 7. Scales of rhythm
- Part III. Chord Formation: 1. Building chords from different intervals
- 2. Tone-clusters
- Notes on the text David Nicholls
- Henry Cowell's New Musical Resources David Nicholls.
「Nielsen BookData」 より