The failure of antitrust and regulation to establish competition in long-distance telephone services
著者
書誌事項
The failure of antitrust and regulation to establish competition in long-distance telephone services
(AEI studies in telecommunications deregulation)
MIT Press , AEI Press, 1996
大学図書館所蔵 全25件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [281]-290) and indexes
内容説明・目次
内容説明
This text argues that governmental antitrust actions and regulatory activities have failed to bring true competition to long-distance telephone services in the USA, to the detriment of consumers seeking prices in line with the costs of providing those services. Although other long-distance telephone companies have emerged since the 1984 antitrust decree forced the monopoly AT&T to divide into smaller independent companies, the author shows how the three major long-distance telephone companies - AT&T, MCI and Sprint - have used the regulatory system to tacitly collude in setting prices and to bar entry into the market of potentially competitive alternative sources of services. The consequence, he claims, is an excessive cost to long-distance telephone customers conservatively estimated in the tens of millions of dollars.
「Nielsen BookData」 より