Dafydd ap Gwilym : influences and analogues
著者
書誌事項
Dafydd ap Gwilym : influences and analogues
(Oxford modern languages and literature monographs)
Clarendon Press, 1996
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
One of the great innovators of medieval literature, Dafydd ap Gwilym's poetic voice is as distinctive and resonant as those of his more celebrated contemporaries Chaucer and Boccaccio. This book - the first major study of the largely submerged popular verse tradition of medieval Wales and its likely enriching effect on the repertoire of the professional poets - examines Dafydd's use both of the native popular verse tradition and of the persuasive convention of
northern French verse to forge a new kind of poetry for a new age.
Composing in the wake of the Edwardian conquest of Wales, Dafydd (fl. c. 1330-70) and a few kindred spirits sought to adapt and revitalize an already sophisticated bardic culture by expanding its subject matter to include a surprising variety of entertainment as well as formal praise.
Huw M. Edwards sets out the first detailed comparison of Dafydd's verse with the highly influential poetry of northern France, in terms of themes, motifs and poetic genres since the publication of the authentic canon in 1952. The poet's bold and often playful handling of borrowed conventions will be of interest to all students of medieval poetry.
「Nielsen BookData」 より