Making sense of music : foundations for music education
著者
書誌事項
Making sense of music : foundations for music education
Cassell, c1995
- : pbk
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
The authors of this book have two main aims: to give teachers an idea of what it means to be musically educated; and to outline an academic rationale and educational framework for musical education. Much of the material stems from their work in schools and initial teacher education, both in the UK and abroad. They refer to the UK National Curriculum where appropriate, but avoid limiting tasks to particular ages, allowing for different developmental rates amongst children. The book has three main sections: Part One deals with core musical experiences, Part Two offers extension activities and alternative contexts, and Part Three examines the challenge of assessment in the arts.
目次
- Part 1 Core musical experiences: the musical curriculum
- composing
- towards performance and performing
- singing
- extending vocal activities
- listening and appraising. Part 2 Musical themes and extensions: music and the environment
- music and drama
- music and words. Part 3 assessing musical development: assessment in arts education
- glossary of musical terms.
「Nielsen BookData」 より