Play and the social context of development in early care and education
著者
書誌事項
Play and the social context of development in early care and education
(Early childhood education series)
Teachers College, Columbia University, c1991
- pbk.
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
- 巻冊次
-
pbk. ISBN 9780807730669
内容説明
Considering play as the focus of the child's social world, the contributions offer keen insights into the important role of play in a number of relevant areas including language and literacy, cognitive development and socialization.
- 巻冊次
-
ISBN 9780807730676
内容説明
This volume is a collection of papers from a symposium about play held at the Institute of Human Development, University of California, Berkeley, in May 1988. The symposium brought together researchers in the field of child development and practitioners in early childhood education and care. Considering play as the focus of the child's social world, the contributors offer keen insights into the important role of play in a number of relevant areas including language and literacy, cognitive development, and socialization. Distinguished scholars with backgrounds in sociolinguistics, psychology, sociology, and education present evidence to show that play facilitates and advances children's learning in each of these domains. The editors address assumptions underlying both practice and theory, demonstrating how researchers and practitioners can achieve a constructive dialogue.
「Nielsen BookData」 より