Forecasting
著者
書誌事項
Forecasting
(Advances in business and management forecasting, v. 2)
JAI Press, c1998
大学図書館所蔵 全8件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references
内容説明・目次
内容説明
This study of business management and forecasting covers: forecasting in transportation; forecasting for water and energy; and the applications of forecasting. It includes a case study of the Greek airport system.
目次
- Part 1 Forecasting in transportation: information based estimation of spatial interaction - the calibration and forecasting of commuting in the state of Indiana, Daniel K. Knudsen and Nicholas Heyman
- a combined mode choice Hayman - a combined mode choice and traffic assignment model for evaluating committee travel options, Maria Boile and Lazar Spasovic
- the use of nonlinear time series in airport forecasting - a case study of the Greek airport system, Matthew G. Karlaftis et al. Part 2 Forecasting for water and energy: water demand estimates in Texas, Michael Nieswiadonny
- demand and revenue elasticities and increasing block rate pricing of residential water services, Julie A. Hewitt
- a state model of water demand, Robert Hordon et al
- an analysis of the effectiveness of price as a water conservation/demand management tool, Michael Nieswiadonny
- demand systems for energy forecasting - practical consideration for estimating generalized logit model, Weifeng Weng and Timothy Mount. Part 3 Applications of forecasting: forecasting state tax revenues - a new approach, Kenneth D. Lawrence et al
- forecasting and monitoring state tax revenue throughout the budget cycle, Ray D. Nelson et al
- forecasting migration flows, Sheila M. Lawrence and Charles A. Nanry
- deterministic and stochastic forecasting of high tech market place competition, Eileen Bridges et al
- a logit modelling approach to forecasting sales using self reported consumer purchase intentions, David Whitlark et al.
「Nielsen BookData」 より