Inventing the Louvre : art, politics, and the origins of the modern museum in eighteenth-century Paris
著者
書誌事項
Inventing the Louvre : art, politics, and the origins of the modern museum in eighteenth-century Paris
University of California Press, 1999, c1994
- : pbk
大学図書館所蔵 全19件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Originally published: Cambridge, England ; New York : Cambridge University Press, 1994
Includes bibliographical references (p. 270-277) and index
内容説明・目次
内容説明
Founded in the final years of the Enlightenment, the Louvre--with the greatest collection of Old Master paintings and antique sculpture assembled under one roof--became the model for all state art museums subsequently established. Andrew McClellan chronicles the formation of this great museum from its origins in the French royal picture collections to its apotheosis during the Revolution and Napoleonic Empire. More than a narrative history, McClellan's account explores the ideological underpinnings, pedagogic aims, and aesthetic criteria of the Louvre. Drawing on new archival materials, McClellan also illuminates the art world of eighteenth-century Paris.
目次
List of Illustrations
Acknowledgments
Introduction
I The Luxembourg Gallery, I750-79
2 D' Angiviller's Louvre Project
3 The Revolutionary Louvre
4 The Musee Central des Arts
5 Alexandre Lenoir and the Museum of French Monuments
Conclusion
Appendix I Arrangement of Paintings in the
Luxembourg Gallery, I750
Appendix II D' Angiviller's Grands Hommes of France,
by Salon
Appendix III Partial Reconstruction of the Hanging Scheme
at the Musee Central des Arts in I797-8
Abbreviations Used in Notes
Notes
Bibliography
Photographic Credits
Index
「Nielsen BookData」 より