Pupils with problems : rational fears... radical solutions?
著者
書誌事項
Pupils with problems : rational fears... radical solutions?
Trentham Books, 1999
- : pbk
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes Bibliography(p.167-178) and index(p.179)
内容説明・目次
内容説明
This book covers all aspects of experience and treatment of 'pupils with problems', those whom teachers find difficult and the media find newsworthy and provides examples of alternative approaches which work because the pupils are involved in the process. It evaluates current practice from the pupils' perspective; offers their own views about their behaviour and how it should be managed; provides viable alternatives to social exclusion and illustrates why and how current practice is inappropriate and ineffective.
目次
- Where do they come from and where are they going?
- policy and practice in reactionary times (1989-1998)
- 'the diameters of planets' - what makes an effective teacher of pupils with problems
- establishing ownership: the rhetoric and realities of whole-school approaches
- separate provision: a case of new wine in old bottles?
- can the curriculum make a difference?
- grassroots opinions: teachers' views about cause and intervention strategies
- involving pupils in managing behaviour
- including the excluded.
「Nielsen BookData」 より