Teachers' work in a globalizing economy
著者
書誌事項
Teachers' work in a globalizing economy
Falmer Press, 2000
- : hbk
- : pbk
大学図書館所蔵 全5件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 190-211) and index
内容説明・目次
内容説明
Extended critical case studies provide a tangible working expression of the labour process of teaching, showing how teachers are simultaneously experiencing significant changes to their work, as well as responding in ways that actively shape these processes. For teachers and researchers, this book shows what processes are at work in the global economy which impact on, and sometimes control, the role of the teacher. It also reveals how teachers accommodate, resist or redefine their working circumstances, and explores methods researchers might employ in order to increase our understanding and knowledge of the effect of globalization on teaching.
目次
Foreword, List of tables and figures 1.Deindustrialisation, global capital and the crisis in teachers' work 2.Towards a labour process theory of teachers' work 3.The critical case study method 4.Teachers' work in a Post-Fordist Era: The case of the teacher-managers of Gallipoli High School 5.Teachers' work-stories account of professionalism and intensification: The case of Appleton College 6.Towards a revitalisation of a critical theory of teachers' work 7.Struggling with 'global effects': teachers as pedagogical-political workers, References
「Nielsen BookData」 より