Advanced research in computers and communications in education : new human abilities for the networked society
著者
書誌事項
Advanced research in computers and communications in education : new human abilities for the networked society
(Frontiers in artificial intelligence and applications, v. 55)
IOS Press , Ohmsha, c1999
- v.1 : IOS Press
- v.1 : Ohmsha
- v.2 : IOS Press
- v.2 : Ohmsha
大学図書館所蔵 全12件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
-
v.1 : IOS Press375.199//A16//757911200375795,
v.2 : IOS Press375.199//A16//758011200375803 -
v.1 : IOS Press375.19:C-95:11001007600,
v.2 : IOS Press375.19:C-95:21001007700
注記
Includes bibliographical references and index
"Proceedings of ICCE '99, 7th International Conference on Computers in Education, Chiba, Japan" -- T.p.
内容説明・目次
内容説明
A discussion of educational uses of technology in the service of enhanced learning. Bringing together the contributions of researchers, practitioners and policy-makers, it aims to improve communication and understanding in educational research and practice involving technology. Networking is particularly emphasized, since increasingly education via technology is available world-wide. Furthermore, many issues of pedagogy, access, equity, culture and social effects are discussed, alongside questions of technology. Technology is a means to allow people to enhance their abilities. More important than technology itself are the educational processes and outcomes. A substantial part of this book discusses these two central issues.
「Nielsen BookData」 より