Becoming a reflective educator : how to build a culture of inquiry in the schools
著者
書誌事項
Becoming a reflective educator : how to build a culture of inquiry in the schools
Corwin Press, c2000
2nd ed
- : cloth
- : pbk
大学図書館所蔵 全8件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Inclucs bibliographical references (p. 151-160) and index
内容説明・目次
内容説明
New content, new case studies, new insights for today's challenges!
This seminal work on reflective practice has been updated to help teachers become creative and innovative "agents of inquiry" in their schools and classrooms. This second edition reflects changes in American public education and society. Expanded content includes:
Leadership and the role of teacher education
Democratic schooling and transformative and constructivist curricula
Case studies illustrating how to create a culture of inquiry
With new data and insights integrated throughout the book, it continues to be a valuable resource for professional development professionals and school principals who want to encourage reflective practice among teachers.
目次
Reflection, Reflective Practice and the Teacher
Toward a 'Culture of Inquiry' in the School
Values, Ethics and Reflective Teaching
Democratic Schooling, Critical Pedagogy and Reflective Practice
The Nexus of School and Community
Transformative and Constructivist Curricula and Instruction
Transformational Leadership in the School
The Teacher as Leader
Preparing Reflective Educators
The Role of Teacher Education
Toward Reflective Practice
「Nielsen BookData」 より