Serious players in the primary classroom : empowering children through active learning experiences
著者
書誌事項
Serious players in the primary classroom : empowering children through active learning experiences
(Early childhood education series)
Teachers College Press, c2000
2nd ed
- : pbk.
大学図書館所蔵 全8件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 257-261) and index
内容説明・目次
内容説明
This second edition offers further insight into Selma Wassermann's notion of organizing instruction known as "Play-Debrief-Replay" - a means of structuring curriculum experiences to promote children's active learning in co-operative groups and to foster independent thinking. The book also provides a theoretical framework for implementing teaching for thinking in primary classrooms. By updating references and adding a chapter on moral dilemmas, including information that is consonant with constructivist ideologies, Wassermann continues to promote ways of teaching that stimulate children's appreciation for social and ethical issues. Here approach is holistic; it not only honours the play of children, but also the work of teachers.
「Nielsen BookData」 より