The global media : the new missionaries of corporate capitalism
著者
書誌事項
The global media : the new missionaries of corporate capitalism
Continuum, 2001
- : pbk
大学図書館所蔵 全8件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [206]-254) and index
内容説明・目次
内容説明
The Global Media describes in detail the recent rapid growth and crossborder activities and linkages of an industry largely composed of international conglomerates. It assesses the significance of the ongoing deregulation and convergence of global media and telecommunications systems and the rise of the internet. The authors argue that the most important features of this globalization process are the implantation, consolidation and concentration of advertisement-based commercial media and the parallel weakening of the 'public sphere'. It is contended that the United States provides the evolutionary model toward which the global media system is moving, and the history and characteristics of the U.S. System are described, along with developments in seven other countries around the world. Finally, the authors evaluate the defenses of the ongoing globalization process and discuss the forms of local, national and global resistance that have emerged.
Written by two of the leading media scholars in America, this book provides the most up-to-date, concise survey of the global media industry available and has become essential reading for all those interested in media studies.
「Nielsen BookData」 より