Political learning and citizenship in Europe
著者
書誌事項
Political learning and citizenship in Europe
(European issues in children's identity and citizenship, 3)
Trentham Books, 2003
大学図書館所蔵 全7件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical reference (p. 179-189) and index
内容説明・目次
内容説明
This volume examines children's and young people's conceptualization of political institutions and concepts. Political understanding empowers individuals to cope with the demands and opportunities afforded by citizenship. We need to learn more about how children and young people understand personal, national and international political phenomena, and consider how schools can further their understanding. What do they understand about power, justice, rights and responsibilities? This volume surveys the different age groups in Europe for whom personal, local, national and international contexts are significant.
「Nielsen BookData」 より