Conjoint measurement : methods and applications
著者
書誌事項
Conjoint measurement : methods and applications
Springer, c2003
3rd ed
大学図書館所蔵 全7件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
The book covers all recent developments in Conjoint Analysis. Leading scientists present theory and applications of this technique. In short, the following models, techniques, and applications are discussed: normative models that maximize return, extension of choice-based conjoint simulations, latent class, hierarchical Bayes modelling, new choice simulators, normative models for representing competitive actions and reactions (based on game theory), applications in diverse areas, computation of monetary equivalents of part worth, share/return optimisation (including Pareto frontier analysis), coupling of conjoint analysis with the perceptual and preference mapping of choice simulator results.
目次
3P.E. Green: Foreword.- A. Gustafsson, A. Herrmann, F. Huber: Conjoint Analysis as an Instrument of Market Research Practice.- V. Rao, H. Sattler: Measurement of Price Effects with Conjoint Analysis: Separating Informational and Allocative Effects of Price.- S. Simmons, M. Esser: Developing Business Solutions from Conjoint Analysis.- H. Sattler, K. Schirm: Measuring the Credibility of Product-Preannouncements with Conjoint Analysis.- D. Baier, W. Gaul: Market Simulation Using a Probabilistic Ideal Vector Model for Conjoint Data.- H. Sattler, S. Hensel-Borner: A Comparison of Conjoint Measurement with Self-Explicated Approaches.- G. Marzocchi, S. Brasini, M. Rimessi: New Product Development in the Software Industry: The Role of Conjoint Analysis.- O. Blomkvist, F. Ekdahl, A. Gustafsson: Non-geometric Plackett-Burman Designs in Conjoint Analysis.- F. Huber, A. Herrmann, A. Gustafsson: On the Influence of the Evaluation Methods in Conjoint Design - Some Empirical Results.- T. Elrod, K. Chrzan: The Value of Extent-of-Preference Information in Choice-based Conjoint Analysis.- T. Teichert: Confounding of Effects in Rank-Based Conjoint-Analysis.- W. Kamakura, M. Ozer: A Multi-trait Multi-Method Validity Test of Partworth Estimates.- A. Herrmann, D. Schmidt-Gallas, F. Huber: Adaptive Conjoint Analysis.- J. Louviere, D. Hensher, J. Swait: Conjoint Preference Elicitation Methods in the Broader Context of Random Utility Theory Preference Elicitation Methods.- R. Haaijer, M. Wedel: Conjoint Choice Experiments.- B. Dellaert, A. Borgers, J. Louviere, H. Timmermans: Using Conjoint Choice Experiment's to Model Consumer Choices of Product Component Packages.- V. Ramaswamy, S. Cohen: Latent Class Models for Conjoint Analysis.- W. DeSarbo, C. DeSarbo: A Generalized Normative Segmentation Methodology Employing Conjoint Analysis.- J. Huber, B. Orme, R. Miller: Dealing with Product Similarity in Conjoint Simulations.- C. Kolvenbach, S. Krieg, C. Felten: Evaluating Brand Value.- D. Wittink, S. Keil: Continuous Conjoint Analysis.
「Nielsen BookData」 より