Critical thinking : unfinished business
著者
書誌事項
Critical thinking : unfinished business
(New directions for community colleges, no. 130)
Jossey-Bass, 2005
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
"Summer 2005."
内容説明・目次
内容説明
The concept of critical thinking has found its way into course descriptions,textbook titles, and even college mission statements. Yet far from being satis?ed with these successes, scholars in the ?eld believe that much un?nished business remains: critical thinking has not found its way into many classrooms.
This volumepresents blueprints to professional development plans that focus on a solution to the problem with best practices from colleges that have already begun to implement such plans, and methods for assessing programs that emerge from them. Finally, the volume connects the teaching of critical thinking to the Learning College, an idea developed by Terry O'Banion, president of the League for Innovation in the Community College, that calls on institutions to place learning ?rst by offering multiple options for learning and documenting that students demonstrate improved learning.
This is the 130th volume of New Directions for Community Colleges, the quarterly report series from Jossey-Bass.
「Nielsen BookData」 より