British fiction and the production of social order, 1740-1830
著者
書誌事項
British fiction and the production of social order, 1740-1830
(Cambridge studies in romanticism, 43)
Cambridge University Press, 2005, c2000
- : pbk
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 277-295) and index
内容説明・目次
内容説明
In British Fiction and the Production of Social Order Miranda Burgess examines what Romantic-period writers called 'romance': a hybrid genre defined by a shared role in the negotiation of conflicts between political economy and moral philosophy. Reading a broad range of fictional and non-fictional works published between 1740 and 1830, Burgess places authors such as Richardson, Scott, Austen and Wollstonecraft in a new economic, social and cultural context. She explores the interaction between writing and the formation of community, particularly in relation to issues of legitimacy and gender. Burgess argues that the romance held a key role in remaking the national order of a Britain dependent on ideologies of human nature for justification of its social, economic and political systems.
目次
- List of figures
- Acknowledgments
- Introduction: romantic economies
- 1. Marketing agreement: Richardson's romance of consensus
- 2. 'Summoned into the machine': Burney's genres, Sheridan's sentiment, and conservative critique
- 3. Wollstonecraft and the revolution of economic history
- 4. Romance at home: Austen, Radcliffe, and the circulation of Britishness
- 5. Scott, Hazlitt and the ends of legitimacy
- Epilogue: Sensibility, genre and the cultural marketplace
- Notes.
「Nielsen BookData」 より