Multinationals in their communities : a social capital approach to corporate citizenship projects
著者
書誌事項
Multinationals in their communities : a social capital approach to corporate citizenship projects
Palgrave Macmillan, 2007
- : hardback
大学図書館所蔵 全8件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
Multinationals can impact significantly on the quality of social relations within their communities, partly through corporate citizenship projects. This book analyzes the nature and effectiveness of these projects, using theoretical and empirical insights of recent literature. It demonstrates how MNCs can build communities in developing countries.
目次
Multinationals in their Communities: A Social Capital Approach to Corporate Citizenship Projects Corporate Citizenship: Definitions and Expenditure Key Players in the Corporate Citizenship Debate: CSR's Rapidly Evolving Institutional Matrix Social Capital and Multinationals Multinationals and Community Engagement in South Africa and Mexico Multinationals and Community Engagement in Poland Diageo and its Corporate Citizenship Programme Anglo American plc and its Corporate Citizenship Programme GlaxoSmithKline and its Corporate Citizenship Programme Vodafone Group plc and its Corporate Citizenship Programme What Makes for Good Corporate Citizenship Projects and Programmes? Learning the Lessons: What Directions Should Corporate Citizenship Programmes Take in the Future?
「Nielsen BookData」 より