Declaring space : Mark Rothko, Barnett Newman, Lucio Fontana, Yves Klein
著者
書誌事項
Declaring space : Mark Rothko, Barnett Newman, Lucio Fontana, Yves Klein
Modern Art Museum of Fort Worth , Prestel, c2007
- : trade ed
大学図書館所蔵 全5件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Exhibition catalog
Catalog of the exhibition held at the Modern Art Museum of Fort Worth, Sept. 30, 2007-Jan. 6, 2008
Includes bibliographical references (p. 168-173)
内容説明・目次
内容説明
Developed at the tail-end of the abstract expressionist movement, colour-field painting is distinguished by pure, unmodulated areas of colour, flat, two-dimensional space, and large, often irregularly shaped canvases. The genre is often associated with American painting, but was actually embraced by an international group of artists. Four of the most exciting of those practitioners are the focus of this penetrating study. Michael Auping sees the work of each of these artists as representing a different stage in the development of abstract painting in the 1950s and 1960s. He comments, "To my mind Rothko draws back the curtains, if you will, on the opening up of this space. Newman emphatically 'declares' an almost totemic space, while Fontana literally slices through the picture's plane with a razor, and Klein, as he pronounced it, leaps into the void." Illustrated with colour images of the artists' seminal works, "Declaring Space" shows how each painter made his own individual mark in a new realm of abstract art.
「Nielsen BookData」 より