The art of self invention : image and identity in popular visual culture
著者
書誌事項
The art of self invention : image and identity in popular visual culture
I.B. Tauris, 2007
- : hbk
- : pbk
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. [231]-245
Includes index
内容説明・目次
内容説明
Both an exploration of the ways in which we fashion our public identity and a manual of modern sociability, this lively and readable book explores the techniques we use to present ourselves to the world: body language, tone of voice, manners, demeanour, 'personality' and personal style. Drawing on historical commentators from Castiglione to Machiavelli, and from Marcel Mauss to Roland Barthes, Joanne Finkelstein looks to popular visual culture, including Hollywood film and makeover TV, to show how it provides blueprints for the successful construction of 'persona'. She also discusses the role of fashion and of status symbols and how advertising sells these to us in our never ending quest for social mobility. Finkelstein's interest here is not in the veracity of the self - recently dissected by critical theory - but rather in the ways in which we style this 'self', in the enduring appeal of the 'new you' and in our fascination with deception, fraudulent personalities and impostors.
「Nielsen BookData」 より