Schulinspektion : Evaluation, Rechenschaftslegung und Qualitätsentwicklung
著者
書誌事項
Schulinspektion : Evaluation, Rechenschaftslegung und Qualitätsentwicklung
(Studien zur International und Interkulturell Vergleichenden Erziehungswissenschaft / herausgegeben von Wilfried Bos ... [et al.], Bd. 8)
Waxmann, 2007
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references
内容説明・目次
内容説明
The development of school inspection as an instrument of steering in Germany is still very much in its early stages, therefore there are hardly any empirical findings on the effectiveness of school inspections in this country. The lack of research findings is particularly noticeable with regard to questions concerning the conditions for success and failure of school inspections, their effects and side effects on the school, the teachers and the students as well as the formation and re-design of the roles of the different actors in the process of evaluation (for example school inspectors and members of the school supervisory board). This international comparative study aims to offer an insight into the international discussion on school inspection in the context of school accountability and quality development. The study intends to stimulate the current debate in Germany and to analyse concepts and strategies of school inspection which might prove profitable in this country in spite of the considerable differences between the national school systems.
「Nielsen BookData」 より