Comprehension assessment : a classroom guide
著者
書誌事項
Comprehension assessment : a classroom guide
(Solving problems in the teaching of literacy / Cathy Collins Block, series editor)
Guilford Press, c2008
- : pbk
- : hbk
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 211-220) and index
内容説明・目次
内容説明
How can busy teachers successfully manage the complex task of assessing their students' reading comprehension? This invaluable book--the first stand-alone guide on the topic--presents reliable, research-supported guidelines and procedures for K-6 teachers to use in the classroom. Through practical tips and realistic examples, the book demonstrates time-saving ways to implement and adapt a wide range of existing assessments, rather than creating new ones. Also covered are strategies for conducting multiliteracy assessments, using classroom assessment to complement standardized testing, accommodating response-to-intervention mandates, and linking assessment to content-area instruction.
目次
1. Defining Comprehension: A Difficult Task
2. Defining Assessment: A Four-Step Process
3. Assessing Comprehension: What, How, and for What Purpose
4. Questions: Promises and Pitfalls
5. Open-Ended Assessments: Powerful but Problematic
6. Look Who's Talking: Assessing Comprehension through Student Dialogue
7. Words! Words! Words!: How Can We Assess Word Comprehension?
8. Comprehension Assessment Proxies: Stand-Ins, Not Stars
9. Grading Practices: Taking a New Look at Grading Comprehension
10. Measuring Comprehension through Standardized Tests: An Oxymoron?
11. Using Classroom Comprehension Assessment as a Counterpart to Standardized Assessment: A Possibility or a Pipedream?
Glossary
Guidelines
「Nielsen BookData」 より