Quantitative models in marketing research
著者
書誌事項
Quantitative models in marketing research
Cambridge University Press, 2010, c2001
- : pbk
大学図書館所蔵 全9件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"First paperback printing 2010" -- T. p. verso
"Paperback re-issue" -- Backcover
Includes bibliographical references (p. 196-201) and index
内容説明・目次
内容説明
Advances in data collection and data storage techniques have enabled marketing researchers to study the individual characteristics of a large range of transactions and purchases, in particular the effects of household-specific characteristics. This 2001 book presents important and practically relevant quantitative models for marketing research. Each model is presented in detail with a self-contained discussion, which includes: a demonstration of the mechanics of the model, empirical analysis, real world examples, and interpretation of results and findings. The reader of the book will learn how to apply the techniques, as well as understand the methodological developments in the academic literature. Pathways are offered in the book for students and practitioners with differing numerical skill levels; a basic knowledge of elementary numerical techniques is assumed.
目次
- List of figures
- List of tables
- Preface
- 1. Introduction and outline of the book
- 2. Features of marketing research data
- 3. A continuous dependent variable
- 4. A binomial dependent variable
- 5. An unordered multinomial dependent variable
- 6. An ordered multinomial dependent variable
- 7. A limited dependent variable
- 8. A duration dependent variable
- Appendix
- Bibliography
- Author index
- Subject index.
「Nielsen BookData」 より