算数教育のための教科書と各種の教材

著者

    • Sood, Sheetal
    • Jitendra, Asha K.
    • Mauch, Elizabeth K.
    • McDermott, Megan
    • Newton, Dougras P.
    • Obara, Samuel
    • Sloan, Margaret
    • Puchner, Laurel
    • Taylor, Ann
    • O'Donnell, Barbara
    • Fick, Kathleen
    • Swan, Paul
    • Marshall, Linda
    • Caswell, Rosemaree
    • Jeon, Kyungsoon
    • Scandrett, Hilary

書誌事項

算数教育のための教科書と各種の教材

(海外研究開発レポート, Data no. HTR-8784(K))

ハイテックリサーチ, [20--]

タイトル読み

サンスウ キョウイク ノ タメ ノ キョウカショ ト カクシュ ノ キョウザイ

大学図書館所蔵 件 / 1

この図書・雑誌をさがす

注記

本文は英語

タイトルは表紙による

複写による合冊複製本

片面印刷

References: 論文末

収録内容

  • A comparative analysis of number sense : instruction in reform-based and traditional mathematics textbooks / Sheetal Sood, Asha K. Jitendra
  • Can elementary mathematics textbooks be improved to facilitate student understanding of mathematics? / Elizabeth K. Mauch, Megan McDermott
  • Could elementary mathematics textbooks help give attention to reasons in the classroom? / Dougras P. Newton, Lynn D. Newton
  • Classroom experiences with new curriculum materials during the imprementation of performance standards in mathematics : a case study of teachers coping with change / Samuel Obara, Margaret Sloan
  • Teacher learning and mathematics manipulatives : a collective case study about teacher use of manipulatives in elementary and middle school mathematics lessons / Laurel Puchner...[et al.]
  • Revisiting mathematics manipulative materials / Paul Swan, Linda Marshall
  • Fractions from concrete to abstract using playdough mathematics / Rosemaree Caswell
  • Mathematics hiding in the nets for a cube / Kyungsoon Jeon
  • Using geoboards in primary mathematics : going... going... gone? / Hilary Scandrett

関連文献: 1件中  1-1を表示

詳細情報

  • NII書誌ID(NCID)
    BB0498597X
  • 出版国コード
    ja
  • タイトル言語コード
    jpn
  • 本文言語コード
    eng
  • 出版地
    [東京]
  • ページ数/冊数
    1冊
  • 大きさ
    30cm
  • 親書誌ID
ページトップへ